wtorek, 18 marca 2014

Matko Polko...

Droga Matko Polko!

Przestań topić się w stertach pieluch, mleka, butelek, smoczków, ubranek do wyprania i do wyprasowania.

Nie pędź, zwolnij. Usiądź i pomyśl.



Kiedy ostatni raz myślałaś o sobie?
Kiedy ostatni raz zrobiłaś coś dla siebie?



Twoja fryzura woła rozpaczliwym głosem o wizytę u fryzjera... 
Zrób coś z tą opuchniętą twarzą, zadbaj o podkrążone oczy. Pomaluj oko, podkreśl usta. Odkurz swoja kosmetyczkę...
Lepiej?

Jeszcze nie wróciłaś do formy sprzed ciąży? 
Kiedy chcesz to zrobić? 
Samo się nie zrobi.
Rusz tyłek i znajdź 15 minut dla siebie.
Nie wykręcaj się brakiem czasu. 
Nie marudź. 
Nie narzekaj. 
Wszystko można – jeśli się tylko chce. 
Dziecko zrozumie, da Ci odetchnąć. 
Zorganizuj się. 
Znajdź dla siebie choć godzinkę dziennie.
Wyrzuć ten szary dres! 
Włóż sukienkę. 
Nie masz? 
Kolejny pretekst do wyjścia do sklepu. 
Zaszalej! Z
mień swoją garderobę. 
Jesteś mamą, dumną mamą, zorganizowaną mamą, szczęśliwą mamą.
Zadbaj o zdrowie – pamiętaj o regularnych badaniach. 
Ginekolog. 
Internista.
Dentysta. 
Okulista.
Oni czekają na Ciebie.
Zdrowia nigdzie nie kupisz, sama musisz o nie walczyć!

Zacznij podobać się sobie. 

Zacznij uśmiechać się do ludzi. 
Zacznij brać życie jakim jest. 
Zacznij walczyć o siebie. 
Nie pogub się. 
Nie zatrać się.
Zorganizuj się!

Szczęśliwa i pogodzona z sobą mama to efektywna mama. Nie daj się zwariować!





:)

2 komentarze:

  1. Tak tak zgadzam się :) tyle tych obowiązków że czasem już na nic siły nie mam :-/ Ale powiedziałam nie! Muszę czasem zrobić coś dla siebie bo zwariuje! A moje dziecko też ma tatę, kochane babcię i dziadków z którymi uwielbia być więc mogę sobie czasem pozwolić na odrobinę szaleństwa ;-) Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślałam, że tylko ja taka "wyrodną" matką jestem :D

      Usuń

Jeśli podoba Ci się "mój kawałek podłogi" zostaw coś po sobie :)